بزرگترین هواپیمای دنیا محصول کدام کمپانی است؟
نوشته شده توسط : hsi

 

زمانی که هواپیماها مورد توجه جامعه نیاز قرار گرفتند، کمپانی ها به این نتیجه رسیدند که به جهت ارائه خدمات بهتر و حمل و نقل به میزان بیشتری از مسافران، هواپیماهای خود را توسعه و بهبود بخشند و از تکنولژی های پیشرفته را در آنها استفاده کنند. نخستین هواپیمایی که در لیست هواپیماهای پهن پیکر و بزرگ قرار گرفت، مدل بوئینگ ۷۴۷ سری ۱۰۰ بود.برای خرید بلیط هواپیما تهران میتوانید به سایت مستر بلیط مراجعه کنید

 

هواپیما بوئینگ ۷۴۷-۱۰۰، نخستین هواپیمای بزرگ جهان

نخستین هواپیمای پهن پیکری که به بزرگترین هواپیمای جهان شهرت یافته، هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ از سری ۱۰۰ می باشد. بوئینگ ۷۴۷ در زمان ساختش توانایی حمل ۵۵۰ مسافر را داشت که تا آن زمان بی سابقه بود و هیچ پرنده دیگری چنین ظرفیتی نداشت. این نوع از بوئینگ قابلیت جابجایی مسافران در یک مسافت ۹۸۰۰ کیلومتری با سرعت ۹۵۵ کیلومتر بر ساعت را داشت. وزن این غول بزرگ به ۳۳۰ تن می رسید و تصور بلند شدن آن از زمین برای اولین بار، برای همه غیر ممکن بود. این ساخته بشر بسیار عظیم و جسه است، بطوری که طول آن به ۷۰ متر می رسد و بال هایش نیز ۱۹٫۳ متر طول دارند.

از جمله ویژگی های فنی آن باید به چهار موتوره و دو طبقه بودن آن اشاره کنیم. در خصوص دو طبقه بودن آن باید گفت که شبیه هواپیماهای ایرباس ۳۸۰ نیستند که از طبقات جداگانه برخوردار باشند بلکه به گونه ای نیم طبقه است. با این تفاسیر باید بگوییم این پرنده عظیم به طور دقیق ظرفیت ۵۵۰ نفر داشته و بیشترین برد پروازی آن به ۹۸۰۰ کیلومتر می رسد. روی کار آمدن این مدل از هواپیماها به انقلابی بزرگ در عرصه صنعت هوایی شباهت داشت.

با وجود استقبال مردم از این نوع از هواپیماها، شرکت بوئینگ تصمیم گرفت فعالیت خود در ساخت این مدل را افزایش دهد. سری دوم بوئینگ های ۷۴۷ با نام بوئینگ ۷۴۷-۲۰۰ روانه خطوط هوایی شدند. بیشترین تفاوت این مدل با مدل قبلی در افزایش ظرفیت بارگیری و بالا بردن برد مسافتی بود که از ۹۸۰۰ به ۱۲۰۰۰ کیلومتر افزایش پیدا کرد. در سری بعدی از ۷۴۷ ها، ظرفیت نیز رشد پیدا کرد و از ۵۵۰ نفر به ۵۶۵ نفر تغییر یافت.

C:\Users\windows\Desktop\British_Airways_G-BNLU-2008-09-13-YVR.jpg

 

 

http://www.arianabehesht.ir/2020/10/03/bozorgtarin-havapeyma/




:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: